Wednesday, February 23, 2011

=,=

soraya sorfeena . 7 tahun . adik bongsu aku . kesian aku tengok dia . petang tadi , lepas dia makan , aku suruh dia buat homework . dia pun ambik la kertas2 and buku2 yang ada kerja sekolah . dia tanya , "kak ngah,ni nak buat macam mana?" . aku yang garang ni pon ajar la dia . pasal benda hidup dengan benda bukan hidup . ada la 3 gambar benda hidup and 3 gambar benda bukan hidup . so , tugas adik aku , dia kena tengok gambar tu and tanda 'right' dalam column benda hidup or benda bukan hidup . bagi aku senang la . bagi dia , agak susah la . heheh . kesian dia dapat cikgu garang macam aku . pada sudut atas kertas tu , ada satu ruang untuk tulis tarikh harini . aku tengok kosong je . dia tak tulis . dia terus simpan kertas tu sambil cakap , "okay,yang ni dah siap" . so , dia ambik la kerja lain . aku marah la . hahah . aku ambik kertas tu , aku tanya , "ni kenapa tak tulis tarikh?" . dia terkebil-kebil . aku tanye lagi , "harini berapa haribulan?" . dia diam . "harini hari apa?" . dia diam lagi . aku pon naik angin lagi . hahah . "harini hari apa pon adik tak tau?adik ni gi skolah buat apa?tido?main?adik takde menulis ke harini?cikgu tak tulis hari dengan tarikh ke kat papan putih?adik,skolah ni bukan tempat untuk main main.blajar la elok elok.dah dua bulan skolah,hari dengan tarikh pon adik masih tak boleh tulis." . dia diam je . banyak gila aku bebel kat dia harini . kesian dia . tapi tu la . kasih seorang adik . bila orang tanye dia sayang sape , dia kata dia sayang kak ngah dia . hmm . aku pon sayang adik aku tuu . bukan niat aku saje saje nak marah dia . cuma aku tak nak dia ulang kesilapan aku dulu . dalam adik beradik aku , aku la paling rajin dari kecik . tapi start darjah 2 , aku jadi pemalas n result aku makin teruk . upsr ? alhamdulillah la 5A . naik form 1 , aku dudok asrama . lagi la terok result aku . tido je dalam kelas . haihh . pmr aku terok gila . 6A 3B . kecewa gila kot aku mase tuu . and yet , naik form 4 , result aku okay . agak membanggakan sebab sepanjang exam , skali je aku dapat no 2 sebab kalah 1 markah dgn bestie aku sendiri . lain lain , alhamdulillah aku dapat kekalkan no satu . and alhamdulillah jugak sebab always ada dalam top 5 dalam tingkatan . heheh . tapi , naik je form 5 , kedudukan aku asyik no 2 . kalah dgn new student . huhuhu . tu baru dalam class . dalam tingkatan , hampeh ! entah kenapa aku jadi gitu . apa yg aku tau , aku makin malas . kalau nak kata sebab bercinta , aku takde bercinta pon . laki pon takde yang special bagi aku . hmm . trial aku terok sangat . 3A 3B 1C 1E 1F . haa amek nak . 3B tu padahal sume nak dekat A dah . kalau ikotkan boleh sngt dpt 6A . tapi tula . usaha kurang . gitu la gayenye . tapi aku harap result spm aku straight A's la . Amiin . kalau bukan rezeki aku untuk dapat straight A's pon , aku harap dapat la 7A ke atas . heheh . erm . aku takot bila tengok adik aku dah skolah 2 bulan , tapi macam takde apa apa dia dapat kat skolah . aku bukan apa . aku tak nak adik adik aku hancur macam aku . kecewa tau sebab tak dapat nak banggakan ibu dengan abah . so , aku cuma harap adik adik aku je boleh gantikan aku untuk banggakan ibu dengan abah . huhuhu . 

No comments: