Thursday, March 3, 2011

< i have no title for this post > =)

hidop aku dah jadi "kucar" lately ni . sebabnye ... aku pon tak tahu . tapi banyak benda yang tak aku duga , datang dalam hidop aku lately ni , dan mengganggu mood aku and totally menghancorkan diri aku slow slow . and you know what ? they're called DISASTER . 

~ M****** R**** / ** ~
firstly , aku dalam proses untuk lupakan someone . a guy , the most perfect guy I ever met . kalau selama ni orang cakap , 'saya sayang awak,sofea' , 'iloveyou,sofea' , or whatever bla bla bla , tapi sekarang ni , aku sampai rase 'sayang' tu dah tak bermakna pape bagi aku . tapi lelaki yang aku nak lupakan ni , an Islamic guy , and first guy yang cakap , 'saya cintakan awak,sofea' . sumpah , inilah cinta pertama aku . tapi entah kenapa hubungan kami makin hari makin jauh . and sekarang , kami langsung tak contact . aku tak kisah . sebab kata dia , dia buat semua ni sebab dia fikirkan masa depan aku . dia taknak 'cinta' ni menghancurkan masa depan aku . so , aku dgn hati yg terbuka , terima qada' dan qadar ni . aku tau mesti ada hikmahnya . once he told me , dia dapat rasa 'cinta' aku pada dia . Alhamdulillah . aku bersyukur sangat sangat . walaupun hubungan kami tak lama , at least aku dah cuba and dah dapat bagi dia rasa bahagia yang ikhlas datangnya dari hati aku sendiri . Alhamdulillah . haritu , masa aku tengah 'gila/tension' , aku cakap kat dia , "make me forget you!" . and yet , dia jawab , "you can't.i will live in your mind" . mase tu , airmata aku mengalir . perasaan aku bercampur baur . sekarang , dia seolah-olah hidup dalam diri aku . tapi aku dah amek keputusan untuk lupakan dia . sebab aku rase , makin aku ingat dia , makin dia hidup dalam diri aku , and tu hanya akan buat hidup aku makin terok . tapi . susah gila aku nak lupakan dia . yea , macam aku cakap tadi la . dia hidup dalam diri aku . so , akan amek mase lame la sikit untuk aku dapat lupakan dia sepenohnye . tapi betol ke ape yang aku buat ni ? =,=

~ M*** N** A**** / *** ~
secondly , aku dah buat keputusan yang salah untuk hidop aku . and aku tak tahu macam mana nak betolkan . ada sorang laki , yang betol betol 'sayang' aku , dia tunggu jawapan dari aku dari tahun lepas . tapi aku bagi dia jawapan bulan lepas , bulan februari . and jawapan aku , "ya,saya terima." . aku tak tahu apa yang aku buat ni . tapi apa yang aku tahu , aku terima dia sebab aku nak lupakan ** . dan dalam masa yang sama , aku nak ajar hati aku untuk terima orang yang betol betol nak kan kite . tapi . kalau aku sendiri tak bahagia , aku pasti dan sangat sangat yakin , dia lagi tak bahagia . and apa yang aku fikir , akhirnya terungkai bila harini , aku dapat satu sms dari dia , "kenapa makin lama hubungan kita jadi macam ni" . kes nya sebab dia ajak aku keluar pusing pusing petang tadi . but aku tolak dengan baik . alasan aku , aku tengah tak sihat and tak selesa nak keluar . memang betol aku tengah tak sihat plus aku tengah PMS , and tu buat aku lagi tak selesa ! bila baca sms dari dia , aku terdiam . aku tak tahu nak jawab apa . apa yang aku boleh buat cuma bermonolog dalam hati mengatakan , "aku mintak maaf.aku cuba untuk terima kau dalam hidup aku,aku cuba 'suka' kan kau,aku cuba 'sayang' kan kau,dan aku cuba "cinta' kan kau.but the thing is,i can't.hati aku cuma pada **.dan bukan pada kau." . hmm . aku rasa kesian kat dia . kalau boleh , aku nak lepaskan dia and biar dia cari pompuan lain yang boleh bahagiakan dia . tapi . aku tak tahu nak cakap macam mana kat dia untuk kitorang mulakan hidup kitorang dengan bawak haluan masing-masing . so , any idea ? =,=

okay now , aku nak cerita pasal kawan kawan yang sangat bermakna dalam hidop aku , yang always ada untuk aku , yang always dengar masalah aku , yang always bagi nasihat kat aku and banyak lagi lah . 

~ NUR AMIRA EZATY / MIERA ~
aku kenal miera ni mase tusyen kat MATEC . and yet , aku pindah masok panglima and jadi schoolmate dia . :) budaknye comel , baik , and pendengar yang setia . bila aku ada masalah pasal ** , aku cerita kat dia la . disebabkan aku ni jenis tak suka share masalah dengan orang , so aku tak banyak la cerita kat dia . aku cuma cerita sikit sikit and apa yang patot je . heheh . so , miera ni banyak jugak la tau masalah aku dgn ** kiranya . dia tak pandai bagi nasihat . but at least , dia buat aku tenang bila aku dah bercerita kat dia . and miera ajar aku untuk FOKUS . kata dia , "fokus sofy,fokus" . and i adore it . macam comel je . heheh . kan miera kan ? miera ajar aku untuk teruskan life walaupun dia tahu aku tak kuat untuk hadapi semua ni . anyway , thanks miera ! saya sayang awak sangat sangat :)

~ SHAFUAN / UAN ~
aku kenal uan pon mase tusyen kat MATEC . mase form 3 kot . dulu aku sombong dengan dia . sampai la entah macam mana , kitorang kawan then bercinta la konon . hahah . tak sampai seminggu , putus . hahah . kelakar jugak . tapi kitorang no hal . sampai sekarang , masih berkawan . kami sangat sangat rapat . and guys , don't you ever ever dare to take him away from me because I will kill you . HAHA . uan , kite dah macam adik beradik dah kan uan ? seronok ! uan ada bila fea perlukan uan . and fea sentiasa ada bila uan perlukan fea . yea yea . suke ! tak banyak kenangan aku dengan uan ni . tapi ktrg bahagia . aceceh . dah mcm kami ni bercinta pulak . tapi seryes . dia ni mcm bf aku . tapi boifren versi kawan . haa . aku hormat dia , dia hormat aku . aku faham dia , dia faham aku . so , kami tapenah ade masalah . tapenah gadoh . sumpah tapenah . uan , sayang awak ouh ! heheh :) tiap tiap kali msg , last msg mesti ada sayang fea , sayang uan ! heheh . tapi kami lah sahabat . andai ada jodoh , kami terima dengan hati yang terbuka . cume skrg , kita kwn kan uan ? heheh . satu benda yang uan selalu cakap kat aku and dia nak aku ingat ialah ,"uan nak fea ingat yang uan sentiasa ada untuk fea" . yea , fea  akan ingat tu uan . always . fea sayang awak uan ! :)

~ FAHMI AIMAN / FAHMI ~
ini dia . doc aku . heheh . aku kenal dia masa kerja kat parkson ecm . seronok kawan dengan dia . bagi aku , dia ni nampak sopan in his own way . dia bercakap dengan penuh tersusun . aku jealous tu ! heheh . bila aku ada masalah , aku selalu text dia . so , bila aku text dia je , dia tahu la aku ada masalah . heheh . tapi aku bukan saja cari dia bila aku ada masalah . bila aku takde masalah , aku contact jugak dengan dia . tapi kat fb . :) kan fahmi kan ? fahmi ni , bila aku sedih , aku text dia . and tanpa mengetahui apa masalah aku , dia akan bagi aku nasihat . and semua nasihat dia seolah-olah mengena dengan masalah aku . Alhamdulillah . dapat kawan macam fahmi ni , seronok !! mesti korang jealous punye la . heheh . satu yang aku sangat sangat ingat pasal fahmi ialah , dia ajar aku , macam mana sedih pon aku , dia nak aku selalu cakap i'm okay and then smile . so , itulah yang selalu aku buat sejak kenal dia . bila aku sedih , aku nangis puas puas , then aku akan marah diri aku sambil cakap , "sofea,kau kan kuat.kau mana boleh nangis.i'm okay :)" . yea , fahmi , thanks ! sayang kamu , kawan ! :)

erm buat masa ni , tu jela kot'sayang sayang' aku yang aku nak ceritakan . ade lagi actually . diorang yang akan di'mention' kan ni , selalu ada dengan aku lately ni . walaupun tanpa sedar , tapi sebenarnye diorang ni la yang banyak buat aku terhibur , tanpa diorang sedar . bila aku sedih , i'll pretend that i'm okay . because i have them . <3 antarenye , kak maryam , farith haziq , nisa nadirah , aisyah abu hassan , tasneem , nazmi hafiz , abang shaiful ... err . tu lah kot orang orang nyee . heheh :) sekarang , aku dah rase agak tenang sebab dapat luahkan ape yang aku pendam . so , macam apa yg fahmi ajar , aku nak cakap , I'M OKAY =) . heheh . tenang hati aku . Alhamdulillah .... 

No comments: